יום שבת, 30 באוגוסט 2008

אוינק אוינק

אני לא חובבת גדולה של בשר חזיר.
יש עיבודים מסוימים שלו שאני אוהבת - חמון, פרשוטו, בייקון - כל מעושן או דמוי נקניק ונקניקיה על בסיס חזיר - אני אוהבת. בשר חזיר, כסטייק או בתבשיל - ממש לא.

הפעם החלטתי לאתגר את עצמי בסטייק צלע לבן, וגם להגיע לטעם שאני אוהב, ואני חושבת שעליתי על הפואנטה -
להבדיל מבשר אדום, שצריך להיות נקי מטעמים אחרים (מבחינתי), פלפל שחור וזהו, לתת לבשר לדבר, במקרה של חזיר אני חושבת שמרינדה היא הפתרון המתאים.

ואכן, לראשונה, טעמתי סטייק חזיר שהיה לי טעים.

המקור של מרתה סטיוארט. אני הוספתי גם טימין, ובשלב צמצום הרוטב הוספתי יין אדום.

אומצת צלע חזיר במשרה (או סטייק במרינדה)

חומרים:

1/4 כוס מיץ לימון
2 כפות רוטב וורצ'סטר
2 כפות חרדל
2 כפות שמן זית
1 כף סוכר
3 שיני שום כתושות
1/2 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור
2 כפיות עלי טימין
1/3 כוס יין
2 סטייקים של צלע חזיר

הכנה:

בכלי שטוח ערבבו היטב את כל חומרי המשרה פרט ליין. דקרו את הסטייק בכמה מקומות עם מזלג, והכניסו למשרה. כסו היטב את הסטייק. הניחו לשעה, כשאתם הופכים פעם אחת לצד השני.


במחבת כבדה חממו מעט שמן זית, הוציאו את הסטייק מהמשרה, נערו את העודפים וטגנו עד להשחמה, כ- 5 דקות מכל צד (אם הסטייק עבה, יתכן ותצטרכו יותר זמן). הוציאו את הסטייק, והניחו ל- 5 דק' בצד.


בזמן שהסטייק נח (אני אנוח כבר בקבר), העבירו את שאריות המשרה למחבת, הוסיפו את היין, וערבבו תוך בחישה עד לרתיחה. צמצמו כדקה, והגישו לצד הסטייק.

שווה במיוחד עם המלפפון...




2 תגובות:

Sophie אמר/ה...

עם ה-מ-לפ-לפ-ון!!!

beagle אמר/ה...

:)))))))))