יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

טוב, אם נגזר עלי...

אני לא מתה על גזר, בעיקר בצורתו הטריה. מה לעשות.
אף פעם לא אהבתי גזר מגורר עם מיצתפוזים וצימוקים, ואני לא מאושרת כששמים לי אותו בסלט.
אני מוכנה לקבל אותו בסלט כרוב, אחרי שהתרכך מעט, אבל זהו. אפילו בחמוצים-חריפים, אני מעדיפה את הסלרי והכרוב על פני הגזר.


גזר מבושל, לעומת זאת... זה טעים.
לארוחה משפחתית הטילו עלי להכין סלטים, ופרט לסלט חסה, שהוא הקלאסיקה שלא ניתן לוותר עליה, הכנתי שני סלטי גזר, שניהם מבושלים.

הראשון, כמיטב מסורת פולניה, צימעס. זו פעם ראשונה בחיי שאני מכינה צימעס, שכן גנים פולניים אין לי, על אף חיבתי לאוכל פולני.
השני, מהצד האחר של הסקאלה העדתית, סלט גזר חריף, אותו הכנתי פעמים רבות.


צימעס

חומרים:

 1 חבילת גזר גמדי קפוא
4 כפות סוכר חום
6 כפות דבש
1 חבילת צימוקים
1/2 כוס מיץ לימון
2 כוסות מים

הכנה:

להכניס את כל החומרים לסיר, ולבשל על אש קטנה עד שכל הנוזלים נעלמים


סלט גזר מבושל חריף

חומרים:

1/2 קילו גזרים מקולפים
6 שיני שום, קצוצות
שמן לטיגון
פפריקה חריפה
פפריקה מתוקה
כמון
מלח, פלפל
מעט סוכר
מיץ מחצי לימון
חבילת פטרוזיליה, קצוצה דק

הכנה:

לבשל את הגזר במים עד לחצי ריכוך, לסנן ולקרר.
לפרוז לפרוסות.
בסיר לטגן את  השום כדקה, להוסיף תבלינים ולימון ולטגן עוד דקה. להוסיף את הגזר ולערבב, לטגן יחד דקה.
לטעום ולהוסיף תבלינים לפי מה שחסר.
לקרר מעט, ולערבב עם הפטרזיליה הקצוצה.
להגיש בטמפרטורת חדר.





3 תגובות:

לא סוגרת ת'פה אמר/ה...

מאיפה האסייתי הזה יודע יונתן הקטן?

אנונימי אמר/ה...

לא אוהבת גזר טרי? פככחחח!!!
אין כמו גזר טרי!!! מגורד עם אננס צימוקים ואגוזי מלך!!!
לא מתחברת לגזר מבושל, טוב אולי רק במרק.
אני למרות הכל מוכנה לנסות להכין את הצימס והגזר החריף רק בגלל התמונות המפתות... אבל רק בגללן!!!
אימוש5

beagle אמר/ה...

לסת, מסתבר שהלחן הוא במקורו גרמני, וקיים גם בדרום קוריאה ויפן.
הנה, תראי:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%AA%D7%9F_%D7%94%D7%A7%D7%98%D7%9F

אימוש, אוח, גזר טרי... לא בשבילי. ;-)