יום חמישי, 12 באוגוסט 2010

בריאות גרנולה

כפי שהבטחתי, עוד מתכון של אורן גירון שהסתובב לו ברשת באיזה קובץ וורד שאני לא בטוחה מי ריכז בו את המתכונים.

העוגה הזו נהדרת, באמת. חיתוכיות שהן בעצם עוגה בחושה, רכה ונימוחה, ומזכירה מעט עוגה דבש. היא הרבה יותר טעימה יום אחד אחרי ההכנה.
אז בלי להכביר במילים, הנה המתכון.

אה, בעצם עוד הכברה קטנה (זה נכון להגיד "הכברה"?)
ראיתם את המפלצת המקסימה שלי ליד החיתוכיות?! נכון שהיא מהממת?
היא דרקון יורק אש, למקרה שתהיתם.







עוגיות בריאות של אורן גירון



המצרכים:


200 ג´ חמאה
1 כוס סוכר חום/או לבן (אם רוצים עוגיות כהות יותר ושיצאו יותר נוקשות יש להשתמש בסוכר חום, אם רוצים עוגיות יותר פריכות ובהירות יותר , יש להשתמש בסוכר רגיל)
1/4 כוס סילאן
2 ביצים
2 כוסות קמח מלא
½ כפית סודה לשתיה
1 כוס קוקוס
½ כוס קוואקר או גרנולה (אני השתמשתי בגרנולה)
½ כף מיץ לימון
1 כף קינמון
מעט צימוקים (ואני ערבבתי עם חמוציות מיובשות)


אופן ההכנה:


ממיסים על האש בסיר קטן את החמאה עם הסילאן והסוכר. מוסיפים את הביצים וטורפים יחד.
בקערה נפרדת מערבבים את כל יתר החומרים היבשים, ולבסוף מערבבים יחדיו את כל המרכיבים גם היבשים וגם הרטובים. לא לערבב יתר על המידה.


לרפד תבנית אפיה מרובעת גדולה ולשטח את הבצק.
להכניס לתנור ולאפות כ- 20-25 דקות בחום בינוני. עד שקיסם יוצא לח אבל לא רטוב
כשמוציאים את התבנית מהתנור לחתוך את העוגיות לריבועים.






3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

החיתוכיות נראות מצוין!
זמן אפיה 10 דקות?!
בוודאי שתהינו לגבי הדרקון... היא קצת מאחור ולא ממש ניתן לראותה, אם אפשר קלוזאפ!
עשית אותה לבד?
אימוש5

beagle אמר/ה...

סליחה על העיכוב, אוגוסט הזה, אני נשבעת לכם... ;-)
קשה, קשה בקיץ.

ה- 10 דקות זו שגיאה, כבר מתקנת. תודה על ששמת לב! צריך להיות עד שקיסם יוצא לח אבל לא רטוב :-) משהו כמו 20-25 דק' - זו עוגה נמוכה.

הדרקון נרכש בעבר, אני כבר לא זוכרת איפה, אבל לצערי איני מוכשרת מספיק ליצר כאלה בעצמי :-)

odedee אמר/ה...

הדרקון נראה עבודה דרום אמריקאית. מקסיקו?

החיתוכיות נראות טעימות.