יום רביעי, 6 בינואר 2010

חודש מרקים! מעניין...

מרק עוף סלרי תפוח
הדעות היו חלוקות לגבי המרק הזה.
כלומר לא ממש חלוקות, יותר לא-חד-משמעיות.
או בקיצור, כולם הסכימו על זה שהם לא יודעים אם המרק הזה נפלא ומוזר, או רק מוזר.
ל
משל התגובות האלו:
"טעים לאללה, לא הייתי מאמינה שהשילוב הזה מסתדר. אבל לא הייתי מכינה אותו."
"אי אפשר להפסיק לאכול, אבל זה פשוט מוזר."
וכן הלאה.
חמישה אכלו מהמרק, בזמנים שונים (כך שלא תיאמו עמדות) וכולם נתנו אותו סגנון של תגובה.

מה זה אומר? השד יודע.
ברגע שראיתי את המתכון היה לי ברור שאני חייבת לנסות אותו, ויהי מה (אהלן, ארז, מה שלומך?).
השילוב הוא אכן מוזר. וטעים.
סלרי, תפוח ומרק עוף.
בי נשבעתי.
מרק סלרי תפוח
מרק סלרי תפוח

חומרים:

4 ראשי סלרי גדולים, קלופים וחתוכים לקוביות
3 תפוחי גרני סמית קלופים וחתוכים לקוביות
2 בצלים בינונים קצוצים
50 גר' חמאה
1/4 כוס יין לבן
ליטר ציר עוף*
כוס מים (לא חובה, תלוי בסמיכות הציר)
4 גבעולי טימין
מלח, פלפל

להגשה - ריויון (לא חובה), מעט שמן זית לזילוף

הכנה:

טגנו בחמאה את הסלרי, התפוח והבצל, לא לצבע חום, אלא רק לשקיפות.
הוסיפו את היין, הציר, והתבלינים. בשלו לריכוך.

קררו, וטחנו.

לפני ההגשה ערבבו במעט ריויון וחממו (אני הגשתי חלק עם וחלק בלי, וההבדל לא היה משמעותי), הגישו עם מעט שמן זית מעל.

2 תגובות:

fairy_mi אמר/ה...

אין ספק ששילוב הטעמים מאוד מסקרן!
מתחשק לי להכין רק בשביל לטעום מה זה :)
אבל כבר מראש יש לי הרגשה שהבנזוג שאינו חובב ההרפתקאות לא ישתף פעולה.
מחכה בציפיה למרק הבא :)

beagle אמר/ה...

פיה, תכיני כמות קטנה, ואל תספרי לו ממה זנ עשוי. יכול להפתיע :-)