יום שלישי, 17 במרץ 2009

דברים פרוותיים

כמו כלבלבים.
ודובי קוטב.
והבפנוכו של נעלי בית.*

ומרווה.
אם אי פעם אתקע בחורף ללא שמיכת פוך, אתפור לי כיסוי מעלי מרווה, ואתכסה בה.

עוגיות נפלאות, עם חמצמצות של משמש מיובש, וריח נהדר של עלי מרווה, וקראנצ'יות גרגירית של קמח תירס (כן, כן, ההוא של הפולנטה, לא קורנפלור אבקתי). חוסלו ביום בו הוכנו. נהדרות עם תה...

הנה המתכון המקורי. נצמדתי אליו, והוא היה נהדר.



עוגיות משמש, מרווה וקמח תירס

חומרים:

75 גר' חמאה רכה
2/3 כוס סוכר
1 ביצה
3/4 כוס קמח
1/2 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
1/2 כוס קמח תירס דק (לא קורנפלור!)
1/2 כוס משמש מיובשים קצוצים (10 משמשים)
2 כפות מרווה קצוצה

הכנה:

במיקסר הקציפו חמאה עם סוכר לתערובת אורירית ובהירה.
הוסיפו את הביצה, גרדו היטב את החמאה מהדפנות, והקציפו יחד עוד שתי דקות.

בקערה גדולה נפו את כל החומרים היבשים - קמח, סודה, מלח, קמח תירס.
הוסיפו את החומרים היבשים למיקסר, והפעילו אותו לחצי דקה, עד לאיחוד כל החומרים.
הוסיפו את המשמש והמרווה, וערבבו.

עיטפו את הבצק בניילון נצמד, וקררו במקרר לכמה שעות.
אני מיהרתי, אז קיררתי שעה בלבד, ויצא בסדר גמור. למה להגזים...

חממו תנור ל- 180 מעלות.
גלגלו כדורים קטנים מהבצק, וסדרו על תבנית עם נייר אפיה, כשאתם משאירים מרווח בין עוגיה לעוגיה. הן משתטחות ותופסות יותר שטח.

אפו 10 דקות, עד שהשוליים משחימים מעט.
קררו על רשת.



* תמיד תהיתי אם נעילת נעלי בית פרוותיות מעודדת ציד נעלי בית. כבר איבדנו ככה את נעלי הבית המשובצות, ההולכות ונכחדות בסביבתן הטבעית (חנויות של המגפר), רק חסר שעכשיו יתחילו לצוד נעלי בית עם פרווה. מה יהיה השלב הבא? ציד נעלי בית עם אוזניים של כלב?

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

קנית אותי!
מתה על עוגיות מעניינות שכאלה, בדיוק הכנתי עוגיות עשבי תיבול מגניבות, אעלה בקרוב.
הכנתי בעבר כמה סוגים של עוגיות פולנטה ומאוד אהבתי את התוצאה, ושילוב הטעמים כאן עם המשמש והמרווה נשמע נפלאאאאא
וחוצמזה אני מתארת את עצמי עכשיו מתכרבלת בתוך הבפנוכו של נעל בית ענקיתתתתת

beagle אמר/ה...

האמת, בגלל שאני נופלת מרגלי בכל פעם שאני נתקלת במרקם חדש, זה הקראנצ'יות הגרגירית של קמח התירס שעשתה לי את זה פה. המשמש והמרווה הם רק תירוץ ;-)