יום רביעי, 14 בינואר 2009

חסר לי רוזמרין: לחמניות ריוויון ובטטה.

אני מכירה בצקים של לחם שיש בהם תפוח-אדמה, ואף-פעם לא חשבתי על החלפתו בבטטה, והנה נתקלתי בלחמניות כתמתמות מבטטה. ואף ריוויון יש בהן.

כמובן, אני חושבת שהמציאו את הריוויון רק כדי שתהיה מילה שיש בה כ"כ הרבה קוים ישרים, אבל מאחר וכבר המציאו, יש כמה שימושים מעניינים לנוזל המוזר הזה.


אצלי הבטטות יצאו כתמתמות מעט פחות, אבל עדיין טעימות להפליא, עם מתיקות עדינה. גם הקפאה והפשרה לא פגעה בהן.
רק מה, איפה שהוא בטעם שלהם חסר לי רוזמרין. היה הולך נהדר. בפעם הבאה, אנסה להכין עם מעט רוזמרין קצוץ לתוך הבצק.

לחמניות בטטה וריוויון

חומרים (20 לחמניות):

1 בטטה גדולה, אפויה (אני ריככתי במיקרו) ומעוכה.
500 מ"ל ריוויון בטמפ' החדר
1 ביצה
75 גר' חמאה מומסת ומקוררת
1/4 כוס סוכר
2 כפות שמרים יבשים
1/2 2 כפות מלח
6-7 כוסות קמח

הכנה:

ערבבו יחד (אני השתמשתי במיקסר, עם וו לישה) את הבטטה, הריוויון, הביצה, החמאה, הסוכר והשמרים.

הוסיפו כוס אחת של קמח, יחד עם המלח. בהדרגה הוסיפו את יתרת הקמח, עד 6 כוסות, ולושו כמה דקות. אם יש צורך, הוסיפו עוד קמח, עד לקבלת בצק רך, אשר נפרד מדפנות הקערה, אבל עדיין דביק מעט.

העבירו לקערה משומנת את הבצק, וכסו במגבת. הניחו במקום חם להתפחה, עד להכפלת הנפח.
אחרי שהבצק תפח, העבירו אותו למשטח מקומח ולושו אותו כמה דקות.

חממו תנור ל- 190 מעלות.

חלקו את הבצק - 20 חלקים, וכדררו כל אחד מהם.
הניחו על תבנית מרופדת בנייר אפיה, וכסו במגבת. התפיחו שוב כחצי שעה.

קמחו את הלחמניות, ואפו 20-25 דקות, לצבע חום בהיר.

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נראות נהדר, ושילוב הטעמים קוסם לי עד מאוד! גם לי הרוזמרין נשמע מאוד מתאים כאן. והרגת אותי עם המשפט לגבי למה המילה רוויון קיימת :D

אנונימי אמר/ה...

בפעם הבאה שתהיה עם רוזמרין אני רוצה לטעום. אני לא יכולה יותר עם התיאבון הזה שאת עושה לי על הבוקר

Droli אמר/ה...

גם אני בעד לטעום.
ניסתי לנגוס דרך המסך הטעם היה קצת פלסטיק.
מתי טעימות?

אנונימי אמר/ה...

נראה נפלא!
באמת רוזמרין היה משתדך מצוין..
ואני מוחה בשם הריוויון -
זה משקה גאוני!
בלי קשר לשלמות המופלאה של הקווים הישרים
זאת רק תוספת חשובה לאופי

beagle אמר/ה...

מירי, תודה :-) שווה, לנסות, יוצאות לחמניות רכות נפלאות עם מרקם "חלתי".

לא סוגרת, בשמחה, בנגלה הבאה אשאיר לך אחת בצד.

מיכל, לכי על מסך שטוח. טעם שונה לחלוטין. ובאמת מזמן לא נפגשנו, אם את מכינה חביתות וסלט, הלחמניות עלי.

פיירי, קוים ישרים יכולים להיות משעממים, במיוחד בשבילך צילמתי את אלו שתפחו בצורה לא מסודרת ו"התפוצצו", הן היו הרבה יותר פוטוגניות מאלו שיצאו עגולות חלקות.

אנונימי אמר/ה...

הלחמניות נראות פשוט מעולות! בהלחט מתכון לto do list, תודה!

beagle אמר/ה...

תודה! הבלוג שלכם נראה נפלא!