יום שבת, 26 בפברואר 2011

פינת הפרגון + המלצה על סדנה

מי שלא מכיר את פועלו של מאיר השמן, זה הזמן להכיר:
מאיר בנה מטבח, "כי בית תמחוי אינו מקום לילדים".
כל יום מוקדם בבוקר הוא מכין בו מאות כריכים לחלוקה לכאלה שצריכים אותו,
ובצהרים הוא מכין ארוחות חמות. הכל לילדים שאין להם.
כאלה שהם ממש, אבל ממש, בזמננו אנו - רעבים.
בנוסף מאיר מחזיק שם מחשבים, משחקים, מארגן עזרה בהכנת שיעורי בית - בקיצור, המטבח כבר מזמן מכיל עוד חלקים של הבית.

כל המקום מתנהל, כמובן, על תרומות והתנדבות של אנשים טובים.
ואני יודעת, כולנו עסוקים, והנושא חשוב, אבל קשה למצוא זמן, וכאלה.
אז בדיוק כדי להקל על האפשרות לתרום, בימי שישי מתקיימת סדנה במטבח של מאיר השמן.
כל יום שישי סדנה אחרת, הסדנאות מתפרסמות אצלו באתר, ושווה לעקוב כי הן מתמלאות חיש-קל.

מעבירים את הסדנאות שפים נפלאים, וגם הם עושים את זה בהתנדבות.
חומרי הגלם, גם הם נתרמים בדרך כלל.
מחירי הסדנאות זולים יותר מאילו שתמצאו במקומות מסחריים אחרים.
וכל הכסף שתשלמו עבור הסדנה, ילך לפעילות השוטפת של המטבח של מאיר, וזה כבר מטרה נעלה.



לפני כשבועיים עודדי ואני היינו בסדנה של חוסאם עבאס, השף של מסעדת אל-באבור הידועה.
אוח, זה היה טעים...



אני רק אשוויץ לכם בתמונות, כי מתכונים מסודרים לא כתבנו - וגם לא נפרסם בלי רשות השף (ולא ביקשנו).
אבל אם התמונות יגרמו לכם להרשם לסדנה אצל מאיר - מה טוב.
כשאתם מסתכלים בתמונות, תציצו למעלה במראה המשקפת את מעשיו של השף...


חיתוך עלים - הירוקים שגדלים בגליל


סלט חם - חוביזה



תבשיל עולש בר



טחינת בשר ובורגול לקובה ניה

גלגול קובה ניה



והתוצאה

קובה ניה - פשוט נפלא!

הכנאפה מתחילה בסמנה

את הסמנה מורחים על התבנית העגולה


מפזרים איטריות לכנאפה
גבינת עיזים
ועל הכיריים תוך הידוק מתמיד
ומוכן (כמעט)


הופכים על צלחת הגשה

שופכים סירופ
מנענעים כדי שיספג בכל הכנאפה
מפזרים פיסטוק קצוץ ופורסים



4 תגובות:

לא סוגרת ת'פה אמר/ה...

קודם כל, כל הכבוד על הפרגון, באמת מגיע לו, למאיר השמן. שנית, עשית אותי רעבה עם הכנפה הזאת על הבוקר. ולבסוף, אני מאוד אשמח להצטרף אליכם בפעם הבאה שתלכו. רק תגידו לי שאתם מתכננים להירשם (כמובן אם חברתי אינה מעיקה עליכם).
וחוץ מזה, מזמן לא ראיתי את שניכם. מתגעגעת.

אנונימי אמר/ה...

פרוייקט מרגש. כל הכבוד למאיר.
והאוכל נראה מעולה....אז כל הכבוד לשפים שמשתתפים בפרוייקט.

זאת מלונדון

fairy_mi אמר/ה...

נראה נפלא
אז מתי באים אלייך לאיזה תבשיל עולש בר? P:

רוני אמר/ה...

מכירה את המקום של מאיר השמן. מקום וצוות מדהים!

וואו הכנאפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! נשארתי ללא מילים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! חוץ מ- בא לי!!!