יום רביעי, 23 ביוני 2010

נמסטה, בונג'ורנו!

כמו שאפשר להבין מהכותרת, הפעם - שילוב של הודו ואיטליה, מזרח ומערב, או בקיצור - מנת פיוז'ן מקורית.

לזניה הודית

חומרים:
1/2 קילו בשר טחון (עוף ולא בקר, שלא אסתבך עם ההודים)
1 בצל גדול
100 גרם גבינת מוצרלה, מגוררת
500 מ"ל קרם קוקוס (השימורים בארץ הם של 400-425 מ"ל. אפשר להשלים את השאר בחלב רגיל)
כ-10 דפי לזניה מוכנים (שלא דורשים בישול מקדים)
2 כפות קמח
3 כפות שמן זית
3 כפיות כוסברה טחונה
2 כפיות אבקת קארי
1/2 כפית כורכום
1/2 כפית ציפורן טחון
1/2 כפית קינמון
1/2 כפית זרעי כמון
מלח ופלפל
צרור כוסברה


הכנה:
מערבבים בקערית את הכוסברה, הקארי, הכורכום, הציפורן והקינמון. מוסיפים 3-4 כפות מים ומערבבים כדי ליצור משחת תבלינים.
קוצצים את הבצל.
מחממים את השמן בווק או במחבת גדולה, וזורקים באמצעו זרע אחד של כמון. כשהזרע מתחיל לקפצץ בשמן ומתפצח, יודעים שהשמן כבר התחמם, מוסיפים את שאר זרעי הכמון  ומטגנים מעט, שיתפצחו. מוסיפים את משחת התבלינים ומערבבים היטב. מנמיכים מעט את האש, כדי שהתבלינים לא יישרפו. אחרי כחצי דקה או דקה, כשהניחוח פורץ מהתבלינים, מוסיפים את הבצל ומטגנים אותו כ-2 דקות, מעורבב בכל התבלינים.

כשהבצל מתרכך, מגביהים את האש, מוסיפים את הבשר הטחון ומערבבים היטב במשך הטיגון, כדי לפורר את הבשר לפירורים ולוודא בישול אחיד. הבשר יהיה מוכן אחרי כ-5 דקות. מפלפלים וממליחים לפי הטעם, ומניחים להצטנן.

מחממים בסיר או במחבת את קרם הקוקוס, ומפזרים מעליו את הקמח. מערבבים טוב-טוב, שלא יישארו גושי קמח, וממשיכים לבשל על אש בינונית, עד שהקרם מצטמצם ומסמיך - מבלי שירתח. יודעים שהקרם מוכן בשיטה המקובלת: טובלים בו כף עץ ומעבירים עליה אצבע. אם ה"פס" שהאצבע משאירה נשאר נקי, הקרם סמיך דיו.

וכעת לשילוב כל המרכיבים:
מחממים את התנור ל-170 מעלות צלזיוס. משתמשים בתבנית מלבנית (מידות התבנית שלי: כ-22 על 30 ס"מ). משמנים אותה ומכסים את הקרקעית בשכבה של דפי לזניה (אצלי נדרשו שלושה לכל שכבה).שופכים על דפי הלזניה בערך רבע מהקרם ומורחים אותם באופן אחיד. על הדפים הרטובים משטחים חצי מתערובת הבשר המטוגן, ועליהם - שליש משבבי המוצרלה.

מעל המוצרלה מסדרים שכבת דפים שנייה, ומספיגים אותה ברבע נוסף מכמות הקרם. מעליהם עורמים את שאר הבשר המטוגן, ועליו שליש נוסף משבבי המוצרלה.

מסדרים מעל את דפי הלזניה שנותרו (3-4), ומורחים אותם בקרם שנשאר. זה אולי נראה כמו המון קרם, אבל זה חשוב כי אנחנו לא רוצים דפי לזניה יבשים ופריכים, אלא רכים ולחים. מעל הקרם מפזרים את המוצרלה שנשארה.


אופים 25 עד 30 דקות - עד שהקרם נספג בדפי הפסטה והמוצרלה מבעבעת ומקבלת צבע יפה. לפני ההגשה, קוצצים גס את הכוסברה (אני פשוט גוזר את העלים במספריים) ומפזרים מעל הלזניה. מגישים חם.



טיפים:
  • כשמשטחים את הבשר על הפסטה, כדאי לרכז יותר בשר באזורים שיהיו מתחת לקצוות דפי הלזניה, שיש להם נטייה "לשקוע". מחזיקים דף באוויר ורואים איפה יהיה אזור החיבור בינו לבין הדף הבא, ובאזור הזה עורמים יותר בשר.
  • אומרים שלזניה משתפרת אחרי לילה במקרר, כשהטעמים מתאחדים איכשהו. אין לי מושג אם זה נכון במקרה הזה, כי עוד לא קרה שמשהו מהלזניה שרד לילה שלם.

6 תגובות:

beagle אמר/ה...

הידד לכוסברה!!!

יובל אמר/ה...

פ-ג-ז!!!

עודד - הפעם הבאת אותה בשיחוק! אני מרייר על המקלדת רק מהמחשבה על הטעמים של הבשר והקוקוס בלזניה...

שאפו!

Colargolet אמר/ה...

הו, זה נשמע כמו בנופי עוף!
נראה כל כך טעים, חייבת לנסות. תודה!

odedee אמר/ה...

ביגל - זה טעים גם בלי הכוסברה...

יובל - קדימה להכין :) זו מנה ממש פשוטה וטעימה.

קולרגולת - מה זה בנופי?

fairy_mi אמר/ה...

איזה רעיון הורססס!
מאוד מקורי
ממש אהבתי :)
כל הכבוד על היצירתיות
ובטוחה שהתוצאה מעולה
העלית לי חיוך על הפנים, שאפו :)

אנונימי אמר/ה...

שים בצד את הכוסברע, והלזניה הזו מתאימה לי מאוד.