יום שישי, 20 בנובמבר 2009

ישר לוריד



קפאין, בית קפה קטן, מתהדר במנות גרוזיניות וחצר אחורית חבויה.

התפריט הוא תפריט בתי קפה רגיל - סלטים, מאפים, פסטות, ארוחות בוקר. אבל לרוב המנות תוספת שעושה אותן מיוחדות - גבינה מיוחדת, בצק שונה.
בנוסף, קיימות מנות גרוזיניות למהדרין - רובן מאפים שונים.

שלוש פעמים בשבועיים האחרונים הייתי שם לארוחת צהרים - באחת טעמתי שקשוקה גרוזינית - הרבה כוסברה ופלפל חריף. ובפעמיים האחרות אכלתי לוביו - תבשיל שעועית, מעט חמצמץ, עם הרבה עשבים.



שקשוקה גרוזינית
המנות מלוות בסלט חסה ולחם גרוזיני, מבצק נפלא, עם המון חורי אויר קטנטנים ומרקם כמעט גביננתי. תחקרתי את אבי, מבעלי המקום, והוא אמר שהלחם עובר שלוש התפחות. מה שזה לא יהיה, קשה להפסיק לאכול ממנו.

לחם גרוזיני
בפעם האחרונה, הייתי שם עם חברים לעבודה, שהימרו על עלי הגפן הממולאים האורז, שהוגשו עם יוגורט וחמאה מומסת.

עלי גפן גרוזיניים יוגורט
הילה, חגגה את הפירסינג שלה (ראו, נקודה מנצנצת בצד האף שלה) עם לוביו.




האוירה נהדרת. החצר הקטנה, שלעולם לא תנחשו שקיימת לפי מבט מבחוץ, היתה מוצפת שמש. השירות אדיב, מסבירים על כל מנה ומפרשים כל שם מוזר (לי לפחות).

לארוחת צהרים באמצע יום עבודה, הבעיה היחידה היא הזמן - אין לנו. לכן שמחנו לגלות שניתן להתקשר מראש ולהזמין את המנות, וכאשר הגענו הן כבר חיכו לנו על השולחן. שירות נפלא.

לסולדי הכוסברה, מומלץ לשאול על כל מנה אם יש בה את העשב מעורר האנטגוניזם הזה. אני מתה עליו, אז לי אין בעיה.

מחירי המנות נעים בין 20-50 שקל.

נחלת בנימין 63, תל אביב
03-6868986

6 תגובות:

fairy_mi אמר/ה...

מתה על כוסברה!
האוכל נשמע ונראה נפלא,
תודה על ההמלצה.
אני הייתי משנה את שם המקום שאינו משקף את האוכל המוצע בו, אבל אולי זה מציק רק לי
עכשיו בא לי ביס מהלחניה הישר אל השקשוקה..

לא סוגרת ת'פה אמר/ה...

אני הייתי שם בסמוך לפתיחה לארוחת בוקר.
השירות היה מזעזע. המלצרית נראתה כאילו השנייה יצאה מהמיטה עם כותונת לילה מהוהה. היא סיפרה לנו על הלחם הדרוזי (והתכוונה לגרוזיני) וגם כשהגיעה עם המנה שלי הסתבר שכבר הגישה לי את המנה של שותפתי לארוחה, אבל אני בינתיים כבר התחלתי לאכול, וממילא זה לא ענה בדיוק למה ששותפתי הזמינה. הקיצר, היה ממש רע לתפארת. אבל אולי צריך לתת עוד צ'אנס?

אנונימי אמר/ה...

נשמע מפתה ביותר.
מתאים לאחרוחת בוהריים בשבת.
האם פתוח ?

beagle אמר/ה...

פיה, אני מסכימה - השם לא קשור לתפריט. גם אני הייתי בוחרת בשם אחר.

לא סוגרת, אני מופתעת. בעיקר מההערה לגבי ההסבר השגוי - המלצרים שאנו ראינו שלטו בחומר. אולי באמת היתה בעיה בשלב ההרצה. תני הזדמנות נוספת, בינתים הייתי שם שלוש פעמים ולא נתקלתי בבעיה. למרות... שתמיד הייתי בשעת צהרים באמצע שבוע. צריך לנסות באמת בשעה אחרת.

איריס, אני חושבת שהם כשרים, אז לא בטוחה שהם פתוחים בשבת, אבל אנסה לבדוק.

יעקב סובלמן אמר/ה...

אני מעריץ מספר אחד של אוכל גרוזיני!!! :)
השילוב בין ההנאה של לשבת בבית קפה נינוח באוירה ביתית אם יחס כל כך נאים שהעובדים במקום משרים לבין האהבה שלי למטבח הגרוזיני הוא פשוט מושלם.
אני יגיד את זה בפשטות,אני נהנה כל פעם מחדש
תודה :)

אנונימי אמר/ה...

איזה קסם של מקום! אוכל נהדר, שירות נעים, חם ולבבי. מרגיש כל כך בבית.
הפכתי את המקום למקום ה-קבוע שלי... נרגעת לי בחצר ומתפנקת לי על הטעמים המיוחדים.
אבי ומאיר, תודה לכם, אתם נפלאים!