יום שני, 26 באוקטובר 2009

בריאות הנפש

חיתוכיות סובין שוקולד אגוזיםלא כל הנוצץ זהב, ולא כל המכיל סובין - בריא.
מצד שני, אם לא מתפרעים על הכמויות, ואוכלים במידה - גם לא לא-בריא.

ואין כמו שוקולד... קצת מריר, קצת מתוק, מאד קרמי.
השילוב של שוקולד מריר איכותי וחלב מרוכז מייצר שילוב טעמים די דומה לשילוב של שוקולד מריר ושוקולד חלב.
הכי כיף ליד כוס קפה טובה...

הנה המקור, ולא נגעתי בו.

עוגיות סובין שוקולד אגוזים

חיתוכיות סובין שוקולד אגוזים
חומרים:

1 כוס שוקולד מריר (שוקו-צ'יפס)
1/2 כוס חלב ממותק
1 כף חמאה
1/4 כפית מלח
1/2 כוס אגוזי מלך קצוצים
1 כפית תמצית וניל

1/4 1 כוסות קמח
1/2 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
100 גר' חמאה
1 כוס סוכר חום, דחוסה
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל
1/2 1 כוסות קוואקר (שיבולת שועל אינסטנט)
1/4 כוס אגוזי מלך קצוצים

הכנה:

חממו תנור ל- 175 מעלות.
שמנו תבנית (גודל של תבנית חד-פעמית בינונית), ורפדו בנייר אפיה.

המיסו על אדים (אני השתמשתי במיקרו בפולסים קצרים) את השוקולד, החלב הממותק, החמאה והמלח. הוסיפו את האגוזים והוניל, ערבבו היטב והניחו בצד להתקרר מעט.

ערבבו את הקמח והסודה לשתיה עם המלח.
הקציפו יחד את החמאה והסוכר לתערובת תפוחה. הוסיפו את הביצה והוניל והקציפו יחד.
הוסיפו את תערובת החומרים היבשים והקוואקר, וערבבו לבצק אחיד.

הצמידו לתחתית התבנית 2/3 מכמות הבצק, ושטחו בעזרת כפות הידים.
מירחו את תערובת השוקולד על הבצק.
פזרו את יתרת הבצק מעל, ואת אגוזי המלך.

אפו 25 דקות לצבע זהוב.
קררו לחלוטין לפני חיתוך לריבועים.

טעים גם מהמקרר וגם בטמפרטורת חדר (אבל האפקט שונה, נסו את שתי הצורות).

4 תגובות:

Roniti אמר/ה...

יאמממי
בדיוק מסוג העוגיות שאני אוהבת.

תודה לך.

אנונימי אמר/ה...

נראה מעולה (כרגיל)!

אגב, במקור המתכון עם שבולת שועל מהירת הכנה (מה שמכונה אינסטנט או בלשון העם קוואקר...). מפני שכתבת שלא ערכת שינויים אני סקרנית - האם הכנת עם סובין או עם ש"ש?

תודה.

beagle אמר/ה...

היי טעמים - תודה!!! השילוב של שוקולד מריר וחלב מרוכז הפתיע אותי, היה באמת נהדר.

אנונימי -ה אם את זו שכתבת מייל לגבי אותה שאלה? עניתי בזה הרגע, איזה קטע.
בכל מקרה, אכן השתמשתי בשיבולת מהירת הכנה, ורק תרגמתי לא נכון בפוסט... טעות שלי, ואני מתנצלת.
אני כבר מתקנת.
ותודה על המחמאות! :-)

fairy_mi אמר/ה...

המילים בריאות הנפש וביגל לא מסתדרות לי יחד באותו המשפט
אבל העוגיות הללו והמחשבה על לאכול אותן דווקא כן
נראות מעולות!