יום שלישי, 8 בספטמבר 2009

ספארי סידן

משלל סיבות אלרגניות כאלה ואחרות, אני מנסה לצמצם בצריכת מוצרי החלב, ונדרש מקור חלופי לסידן.
אז חוץ מטחינה ואגוזי ברזיל לרוב, התחלתי בצריכה של סרדינים. קופסת סרדינים בשמן זית, על עצמותיהם - והחשש כי עצמותי שלי יתפרקו או יתפוררו לאבקה נעלם.

מנת הפסטה הזו היא משהו נפלא. באמת. יש בה צבעוניות, שילוב טעמים נהדר, היא פיקנטית ורעננה, ובריאה!!!
זו הזדמנות להמליץ בחום על הפסטות מקמח מלא של הרדוף, שמאז שגיליתי אותן, אני לא מכינה בבית פסטה אחרת.

לפסטה הזו הכנתי שתי גרסאות:
האחת עם פנה קמח-מלא, עגבניות קלויות ופטרוזיליה.
השניה עם פסטה-ספארי (גם קמח-מלא של הרדוף), פלפלים קלויים וכוסברה.
אתם יכולים כמובן לערבב ולשנות כרצונכם - בעיקר אם אתם לא ממעריצי הכוסברה.

אני מעלה פה את המתכון לפסטה עם הפלפלים הקלויים. אם אתם מכינים עם עגבניות, פשוט קלו חצאי עגבניות בתנור עד להשחמה (אני השתמשתי בעגבניות שרי), והכניסו אותן למחבת במקום את מחית הפלפלים הקלויים.


פסטה עם סרדינים ופלפלים קלויים

חומרים (2 מנות):

1/2 חבילת פסטה (250 גר')
שמן זית
4 שיני שום כתושות
1/2 כפית צ'ילי חריף גרוס
1 קופסת סרדינים בשמן זית, קצוצים גס
2 פלפלים אדומים קלויים, קלופים וטחונים למחית במעבד מזון
1 חבילת כוסברה קצוצה
מלח, פלפל

הכנה:

במחבת גדולה טגנו את השום הכתוש בשמן הזית עד שמזהיב. הוסיפו את הצ'ילי והסרדינים וטגנו כשתי דקות.
הוסיפו את מחית הפלפלים וטגנו עוד כשתי דקות.
הוסיפו את הכוסברה, ותבלו במלח ופלפל לפי הטעם.
טגנו עוד כדקה. וכבו את האש.

בשלו את הפסטה לפי הוראות היצרן, עד לדרגת אל-דנטה.
סננו את הפסטה והעבירו למחבת עם הרוטב, הדליקו שוב את האש, וטגנו יחד תוך ערבוב עוד דקה.

הגישו חם.

5 תגובות:

זאת מלונדון אמר/ה...

טעמתי (או יותר נכון אכלתי מנה בריאה) והיה מעולה.

fairy_mi אמר/ה...

לפחות הדיאטה שלך כוללת דברים טעימים :)
(שאריות החומוס והאובלטים והממרח אגב חוסלנו על ידינו בזמנו עד תום, חחחח)
אני מתה על סרדינים, דג מעולה!
אבל שילוב עם פסטה ופלפלים קלויים מעולם לא ניסיתי
קשה לדמיין את הטעם ואני מאוד מסוקרנת.
וכמה מתאים לך פסטה ספארי, חחחחח
זה בהחלט מרענן את המנה :)
נשיקות

אודליה אמר/ה...

נראה טעים וקל להכנה, ומצ"ח בעיני עד כדי כך שאני מתכוונת להכין בבית.

אל יהא הדבר קל בעיני. אני הרי אוהבת לאכול אבל לא לבשל.

שנה טובה ותודה.

Unknown אמר/ה...

נשמע מעולה!

תזהרי עם אגוזי ברזיל, יש בהם סלניום שבריכוז גבוה עלול להיות רעיל.
הכמות המומלצת היא 1-2 אגוזי ברזיל ליום.

beagle אמר/ה...

תודה לכולם!
כאמור, עונה באיחור כי לא הייתי כאן... מצטערת על העיכוב.
לונדונית, אני שמחה לשמוע, מצפה שתכיני לי כזו מנה כשאבוא לבקר ;-)

פיונת, לא הייתי שורדת בדיאטה שאין בה דברים טעימים... ואם כבר פסטה, אז ספארי, שכל החיות יעשו רעשים בצלחת.

אודליה, זו המחמאה הכי גדולה שיכולתי לקבל! יאללה, להכין - אני מחכה לשמוע איך יצא.

ג'יין, תודה - אני יודעת על הסלניום באגוזי ברזיל (למרות שאני קראתי שמותר שלושה ליום, וזה מה שאני אוכלת, כל יום). מסתבר שריכוז הסלניום משתנה לפי טריות האגוזים ולפי מקורם הגיאוגרפי (כלומר האדמה בה הם גדלו). אם הם באמת מברזיל, הריכוז גבוה יותר.
בכל מקרה, אני נזהרת, זה בהחלט חשוב.