יום שבת, 14 בפברואר 2009

עוגה (ליד ה)קפה

מתכון לעוגת קפה שוקולד הגיע אלי עם המלצות חמות, ומיד רצתי להכין.
המתכון הוא של ערן שוורצברד, ותוכלו לראות אותו פה. אני קיבלתי אותו בגרסה שונה במעט - עם תוספת אבקת סודה לשתיה (בנוסף לקמח התופח), וגם במקור מערבבים רבע מהבצק עם המלית, ובגרסה שאני קיבלתי רבע מהמלית עם הבצק...
אבל הוא צלח בכל מקרה, והעוגה חוסלה - תבנית אחת ע"י בני משפחתי, והשניה במקום העבודה.

רק שימו לב - העוגה היא לחובבי הקפה בלבד, כך שאני לא בטוחה שילדים יאהבו אותה.


עוגת קפה שוקולד

חומרים:

200 גרם חמאה רכה
300 גרם סוכר
3 ביצים
350 גרם קמח תופח
1 כף גדושה אבקת נס קפה
1/2 כפית אבקת סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
200 מ"ל שמנת חמוצה
60 מ"ל חלב

למלית-
150 גרם שוקולד מריר קצוץ
2 כפות חלב
1 כף גדושה אבקת נס קפה



הכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מעבדים חמאה וסוכר במיקסר עם וו גיטרה עד לקבלת תערובת במרקם של קרם. מוסיפים את הביצים אחת אחת.

מנפים קמח תופח, נס קפה, אבקת סודה לשתייה ומלח בכלי נפרד.

מנמיכים את מהירות המיקסר, ומוסיפים את השמנת והחלב לסירוגין עם תערובת הקמח ב-3 פעמים (מתחילים ומסיימים בקמח).

מכינים מלית מוקה: ממיסים שוקולד עם חלב ונס קפה במיקרוגל. מצננים מעט ומערבבים רבע מהמלית לבלילת העוגה.


יוצקים חצי מכמות הבלילה לתבניות משומנות ומקומחות, מזלפים פס רחב של מלית מוקה במרכז, ויוצקים את יתרת הבלילה מעל. בעזרת כף עורמים את מה שנשאר ממלית המוקה ומערבבים קלות בעזרת סכין או קיסם, ליצירת דוגמת שיש.

אופים 35-40 דקות, או עד שהקיסם הננעץ בעוגה יוצא יבש.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נראה פצצתייייי! מתה על עוגות כאלה.
לצערי למרות שאני חולתתת דברים בטעם קפה בקושי מכינה יותר כי בנזוגי ממש שונא קפה...
ולא מתחשק לי לחסל הכל לבד.
אפשר לבוא לקחת ביס?

beagle אמר/ה...

כמובן, תמיד!