יום שישי, 4 ביולי 2008

קינוח מהגהינום

יש כמה סוגים של משחקי מחשב שאני אוהבת. למשל, ז'אנר משחקי ה time managament. במשחקים אלו אתה, השחקן, פתחת דוכן לממכר לימונדה, גלידריה, פיצריה, מסעדה, חנות לטיפוח כלבים או אולם חתונות. אתה צריך להושיב את הלקוחות, לקחת הזמנה, ללכת להכין אותה, להגיש אותה ללקוח ולקחת ממנו כסף.
בטח, בקטנה, עד שאתה מגיע למצב שבו כל אחד מזמין מנה אחרת עם תוספות שונות, אתה צריך לטפל בשבעה לקוחות שכל אחד בשלב אחר של קבלת השירות, המכונה של הקצפת עובדת לאט מדי, ויש לך עוד שני זוגות שעומדים בתור ומתעצבנים. ניהול נכון של המשימות במהירות ויעילות, זה הפואנטה במשחקים האלה. סוג של מזוכיזם, אם תרצו, אבל אני נהנית ממנו.
והנה יום אחד, בעודי משוטטת באתר האהוב עלי להורדת משחקים - big fish, ומה רואות עיני אם לא משחק TM חדש, שנושאו, לא פחות ולא יותר, hell's kitchen?!
מיד הורדתי את הדמו של המשחק. הרי התמכרות לתוכניות ריאליטי זו אני, ותוכניות אוכל זה בוודאי אני, ועכשיו לקחו תוכנית ריאלטי-אוכל שהיא קאלט והפכו אותה למשחק TM! כשאני מחייכת לעצמי התחלתי לשחק, ולאחר סיבוב אחד שבו דמות האנימציה של גורדון רמזי לא קיללה אותי או השתמשה ב -F WORD הבנתי שזה לא זה.

מה שכן, בסיום כל סיבוב, כשגורדון סיים להגיד לי שעשיתי אותו אדם גאה (אני מוחה דמעה של אושר) על זה שהצלחתי להוציא את כל המנות לאותו שולחן בו זמנית, ואפילו לא שרפתי אף אחת מהן, או להבדיל, גורדון מקמט את מצחו (הוא טוב בזה) ונוזף בי שעלי להשתפר פן אוריד אותו ביגון שאולה (איפה הקללות וזריקת המחבתות?! ולמה לא לרדת שאולה במטבחי הגהינום, זה רק הגיוני, לא?), אחרי כל סיבוב כזה - קיבלתי במתנה מתכון של גורדון.



אחד המתכונים היה פנה-קוטה ריוויון עם קומפוט מנגו-וגרגירים כלשהם. שמייד המרתי לרוטב פטל ואוכמניות, כי מנגו סביר עוד אין בשווקים, ואוכמניות יש ופטל קפוא יש. הכנתי, טעמתי, טעמתי רפרפת ריוויון אחרת (הזכרתי אותה בפוסט הקודם), חזרתי והכנתי את זו, והיא אכן מצויינת. גורדון, F him, יודע מה הוא עושה לפעמים.
הערות למתכון - כמות הג'לטין אינה מתאימה למנה שאתם רוצים "לשלוף" מהכלי, ולא אכפת לי מה גורדון אומר (והוא אומר שזה מספיק). שתי אופציות עומדות בפניכם - להגדיל את כמות הג'לטין, או להגיש בכלים בהם המסה מתקררת. אחרי שני ניסיונות אני ממליצה על האופציה השניה, כי הפנה-קוטה באמת יוצאת קרמית להפליא ובמרקם נהדר, למה להתעסק עם עוד ג'לטין שעלול להפוך אותה ל... ובכן... ג'לטינית. תכינו בכלי ההגשה וזהו.

חומרים:


2 כפות מים
2 כפיות אבקת ג'לטין


1 כוס שמנת מתוקה
6 כפות סוכר

3/4 כפית תמצית וניל
2 כוסות ריוויון


לרוטב - פירות כרצונכם (בערך 1.5 כוסות פרי) ו2 כפות סוכר, מעט מים.

הכנה:
לפזר את הג'לטין על המים, ולהניח לו לספוג אותם.
בסיר קטן, לחמם את השמנת והסוכר עד לנקודת של כמעט-רתיחה (לחמם תוך ערבוב להמסת הסוכר). להסיר מהאש ולהוסיף את הג'לטין, ולטרוף להמסה שלו. להוסיף את הריוויון והוניל ולערבב היטב.
לסנן במסננת דקה, ולהעביר לכלי ההגשה. לקרר לפחות 4 שעות.

לרוטב - בשלו את הפירות עם הסוכר, וכמה כפות מים עד לקבלת רוטב דביק.
לפני ההגשה, לשפוך מעט רוטב מעל הפנה-קוטה ולפזר מעט פירות טריים.

קינוח לא מאד כבד, חמצמץ-מתקתק, לחובבי טעם יוגורטי.




ואם יוצא לכם, נסו להשיג פרקים של התוכנית האחרונה שלו the F word (כמה הולם). מיש-מש קולינארי של כתבות שטח, בישול, תחרויות וקמפיינים לאוכל מקומי/בריא/טרי. וקללות, המון קללות.

3 תגובות:

Droli אמר/ה...

אהבתי!

אנונימי אמר/ה...

F Beautiful

beagle אמר/ה...

מיכל, תודה!
לא סוגרת - F תודה גם לך :-)