יום שלישי, 15 ביולי 2008

סלט בירה

למרות מה שהפוסטים בבלוג מציגים, אני יודעת להכין גם אוכל "בריא". ההתפרעויות הקלוריות שלי שמורות בעיקר לסוף השבוע, אבל הצורך בגיוון עדיין קיים באמצע שבוע, גם בדיאטה.

סלט נפלא שאני הולכת לאמץ באופן קבוע אולתר השבוע, כפראפראזה (עם כמה א' אתם כותבים פראפראזה? פרפרזה? פראפרזה? פרפראזה? אוף. הסתבכתי) על טבולה.

בפשפוש אקראי במקפיא מצאתי חצי חבילת גריסי פנינה שנותרה מתקופות החמין העליזות של החורף.
הגריסים, אם לא ידעתם, הם למעשה גרעיני שעורה. כן, ההיא משבעת המינים. זו שעושים ממנה בירה.
אני לא ידעתי. הידד לויקיפדיה.

גריסי פנינה הם גרעיני שעורה שקולפה קליפתם (מעט עניים יותר מבחינה תזונתית, אולם עדינים יותר מבחינת טעם ומבחינת עיכול).

טבולה גריסים
חומרים:

3 כוסות גריסי פנינה מבושלים במים עם מלח עד התרככות (כ- 250 גר' לפני בישול), קרים
8 בצל ירוק
שני חופנים גדולים של פטרוזיליה
חופן גדול של כוסברה
חופן עלי נענע
2 עגבניות
1 פלפל אדום קטן
חצי כוס מיץ לימון
קליפה מגוררת מלימון אחד
1 כף שמן זית
מלח

הכנה:

לקצוץ את הבצל הירוק, ולערבב עם מיץ הלימון וקליפת הלימון. להניח בצד.

לקצוץ את כל יתר העלים (פטרוזיליה, כוסברה, נענע).

את העגבניות לחתוך לחצי ולרוקן מהגרעינים. את בשר העגבניות לקצוץ לקוביות קטנות. לקצוץ לקוביות קטנות גם את הפלפל האדום.

להוסיף לבצל את הגריסים ולערבב, לדאוג שהגריסים יפרדו זה מזה (הם נוטים להדבק לאחר הבישול במים). להוסיף את העלים, העגבניה והפלפל, שמן זית ומלח. לערבב היטב.


תגובה 1:

Sophie אמר/ה...

בדיוק נזכרתי שאני עוד צריכה לפרסם את המתכון עם הקינואה.