יום שבת, 16 בינואר 2010

חודש מרקים! תמצית הטעם

מרק פטריות
אני מתה על מרק פטריות, אבל רוב מתכוני המרק שמסתובבים בשטח הם עם שמנת, ואת זה אני פחות אוהבת במרק.

לכן החלטתי לאלתר מרק פטריות צלול, וגיליתי שהתוצאה פשוט נהדרת - מרק עם טעם חזק חזק של פטריות, כמעט טעם של אדמה.
נפלא.
אין לי מה להכביר במילים, פשוט שווה לנסות.

החלטתי ללכת על כל סוגי הפטריות הטריות שהיו לרשותי, והתערובת נעמה לי מאד.
פטריותפטריותפטריות
פטריות

מרק פטריות צלול

חומרים:

2 בצלים קצוצים
30 גר' חמאה
3 כפות שמן
1 חבילת פטריות חורש, פרוסות
1 חבילת פטריות שי-מג'י (שלמות בלי הבסיס המחבר)
3-4 פטריות שיטאקי, פרוסות
2 חבילות שמפיניון קטנות, חתוכות לרבעים
20 גר' חמאה
1.5 ליטר ציר עוף
1/2 כוס שרי/יין מדירה (אני הששתמשתי בשיכר קינוח רימונים)
מלח, פלפל
הכנה:

בסיר להמיס את החמאה עם השמן. לטגן את הבצל עד לשקיפות.
להוסיף את הפטריות עם עוד 20 גר' חמאה, ולטגן עוד 10 דקות, תוך ערבוב מדי פעם.
להוסיף את ציר העוף והשרי, מלח ופלפל, ולבשל כחצי שעה.

להגיש עם קרוטונים (תוצרת בית הכי טעים).

מרק פטריות קרוטונים


5 תגובות:

soul food אמר/ה...

יאמי הולכת להכין,כמעט אין כמו מרק פטריות!נראה מבטיח

fairy_mi אמר/ה...

נראה מעולה! אין כמו מרק פטריות טוב, זה טעיםםם!
מזל שציידתי את עצמי השבת במרק פטריות משלי
כדי שהפעם אוכל לרוץ למטבח ולחטוף לי קערה
ולא רק לבהות במרקים המדהימים שאת מעלה לכאן החודש
נראה מעולה!

יובל אמר/ה...

לי אין בעיה עם שמנת המרק פטריות, אבל לדיאטנית שלי יש... אז המרק שלך ינוסה - אהבתי את השילוב של יין מתקתק עם פטריות - נראה מעניין.

גם הוידיאו מעולה... איזה כיף להעלות עוד חיוך לפני השינה...

beagle אמר/ה...

תודה לכם! אני מתה על קתרין טייט :-) חזרתי לחורף מטורף (במונחי ישראל), מה זה צריך להיות? ואין מרק בבית!

זאת מלונדון אמר/ה...

טוב ביגלית יקירתי, היית יכולה להשאר עוד יום-יומיים ולעזור לגמור את המרק פה :-)

או לקחת איתך בקופסת פלסטיק (ודואגת שהיא תחזור :-)))