יום שבת, 1 בנובמבר 2008

שתי איטלקיות

פסטה וגלידה. מה יותר איטלקי מזה?

אני ונועה הלכנו לבדוק את פאפא'ס, מסעדה איטלקית שהוקמה בהיכל "ביג מאמא" הישן.
ביג מאמא, אחת מספקיות משלוחי הפסטה האהובות עלי (בגלל ההקפדה על פסטה חמה ולא-רכרוכית במקביל, משימה קשה לביצוע במשלוחים) היתה מגישה פעם גם מנות בישיבה במסעדה, אי שם בין שוק הכרמל לאלנבי.
מאז שעברו למשלוחים בלבד, היתה חסרה לי מסעדת פסטה סבירה (הן מבחינת מחירים והן מבחינת מיקום), והנה קמה לה פאפא'ס וענתה על הצורך.

אז נכון, היא שם לפחות שנה, אבל רק עכשיו תקף אותנו הצורך בבצק, ולכן שמנו פעמינו בשבת צהרים שימשי לבדוק איך מתפקד אב המשפחה.
למנה ראשונה חלקנו ארנצ'יני (כדורי אורז מטוגנים, ממולאים במוצרלה), שהיה חם וטעים, והגבינה בו נמתחה היטב. שני כדורים הוגשו לצד סלסה שהיתה בינונית לחלוטין, והרגישה כמו רסק עגבניות. מנה טובה למדי.

נועה הלכה על עיקרית של פנה עם רוטב עגבניות, נקניקיות בשר חזיר פלפלים קלויים ויין. הפסטה היתה טובה, הנקניקיות טובות, הרוטב טוב - אין מה להכביר במילים.



אני הלכתי על פסטה אליו אוליו עם פורטבלו ומסקרפונה, וחיסלתי אותה במהירות שיא, מנה טובה בהחלט. יש לי חיבה למנות שמשלבות קר וחם, והמסקרפונה שהתמוססה לה על הפסטה עשתה לי טוב.


לקינוח הלכנו על טירמיסו, כמו שצריך באיטלקית. הוא היה דחוס מעט לטעמי, אבל בעיקר היה חסר לו טעם קפה. למה תמיד מתקמצנים על הקפה? טרימיסו מתוק בלי ה"מר" זה לא זה.

נועה דווקא אהבה את הטירמיסו, אבל לא התנגדה כשהכרזתי על קינוח גלידה במקום אחר.

פאפא'ס -
הלל הזקן 12, תל אביב
טלפון: 03-5107373

ב'דורו', גלידרית שף חדשה (יחסית) הספקתי להיות פעמיים לפני היום האיטלקי שבו אכלנו בפאפא'ס, ובכל הפעמים נפעמתי לגלות גלידה לטעמי - לא מתוקה מדי. הקרבה שלה למקום העבודה שלי הופכת אותה למסוכנת במיוחד...


מבין הטעמים שהשאירו עלי את הרושם הגדול ביותר (בביקורים שונים במקום):

גלידת שמנת עם שוקולד מלוח - הו, הניגודים, הניגודים. כבר הכרזתי שניגוד מרקמים, טמפרטורות וטעמים יכולים להפיל אותי. פה היתה גלידה קרה ושמנתית עם ביסקוויטים מעט מלוחים ושוקולד מריר - כל מי שאכל בייגלה מלוח טבול בשוקולד למריחה יבין על מה אני מדברת.

גלידת טירמיסו - תיקון (לפחות עבורי) לכל מנות הטירמיסו המתוקות מדי שהאכילו אותי במסעדות. הגלידה היתה כמעט ללא מתיקות, עם טעם חזק של קפה. כמו טירמיסו, אתם יודעים.

פאי פקאן - בלי להכביר במילים, טעם חזק, כאילו מיצוי של אגוזים.

אפילו גלידת היוגורט היתה טובה (לא 'יוגו', אבל בכל זאת).

תנסו, גלידה היא הקינוח של החורף.

דורו -
שדרות רוטשילד 8 (פינת הרצל) תל אביב
03-5106664

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נועה אכלה מנת פסטה שגם אין בה חצילים וגם יש בה חזיר? מה השלב הבא? פירות ים?

beagle אמר/ה...

בחיי... בסוף היא תידרדר לחרקים ושאר מרעין בישין. מי היה מאמין.
ואפילו היה לה טעים!

Droli אמר/ה...

מתאים לארוחת ילדים לדעת?

beagle אמר/ה...

כן, וגם היו שם כמה וכמה משפחות (כי באנו בשעה כזו של שבת צהרים-אחה"צ)