יום שני, 24 בנובמבר 2008

הו, לואיז.

הכי קל בעולם, ועם אפיל של עוגה של פעם, כזו של הילדות.

נתקלתי במתכון פה, ומסתבר שהעוגה נחשבת לאחד המתכונים הניו-זילנדים הכי פופולריים. מוזר.
אני, כשאומרים לי "ניו-זילנד", הדבר הראשון שקופץ לי לראש הוא לא ריבה או מרנג קוקוס. אפילו לא השני או העשירי שקופץ לי לראש. ניחא.
לחובבי הקוקוס, עוגה נהדרת ליד הקפה, ריבה חמצמצה עם מרנג מתוק.

עוגת לואיז

חומרים:

125 גר' חמאה בטמפ' חדר
3/4 כוס סוכר
4 ביצים גדולות, מופרדות
2 כוסות קמח
2 כפיות אבקת אפיה
1/2 כפית תמצית וניל
3/4 כוס ריבת פטל
1/4 כוס סוכר
1 כוס קוקוס טחון


הכנה:

חממו תנור ל- 150 מעלות.
שמנו תבנית מלבנית, הניחו נייר אפיה בתחתיתה (כך שמכסה את הדפניות).

הקציפו את החמאה עם הסוכר לתערובת קרמית ואורירית. הוסיפו את החלמונים, אחד אחד, והקציפו היטב אחרי כל הוספה. הוסיפו את הקמח ואבקת האפיה, וערבבו היטב לתערובת פירורית.

הדקו את הבצק הפירורי לתחתית התבנית - ליחצו היטב.

הקציפו את החלבונים, תוך הוספה הדרגתית של הסוכר, עד למרנג קשה ומבריק. קפלו פנימה את הקוקוס.

מירחו את הריבה על גבי הבצק.
מירחו שכבה עבה של מרנג-קוקוס על גבי הריבה. ודאו כי כל הריבה מכוסה היטב.
אפו 20-25 דק', עד שהמרנג מקבל צבע זהוב ונסדק מעט.
הוציאו מהתנור וקררו 2-3 דקות.
הוציאו את העוגה מהתבנית ע"י החזקת הנייר מהשוליים, והעבירו בעדינות לרשת. קררו לחלוטין.

חיתכו לריבועים.


והנה להקה ניו-זילנדית חביבה במיוחד:


4 תגובות:

Droli אמר/ה...

באת לי בדיוק בזמן. את ולואיז באתן לי בזמן. נראה לי שווה עם הכוס תה של הלילה.

beagle אמר/ה...

נכון, באמת הולכת טוב עם תה, וגם עם נס קפה. אבל לא עם קפה שחור. אני חושדת שבגלל הקוקוס.
באמת שווה לנסות, כלום עבודה העוגה הזו, וכ"כ טעימה.

אנונימי אמר/ה...

אוי, כמה שהעוגה הזו נראית נהדרת! תנוסה בקרוב, יש לנו מכורת קוקוס במשפחה :) תודה!

beagle אמר/ה...

תודה, מירי!
דרך אגב, מנצלת את התגובה כדי להגיד שאפו על הטירמיסו בפוסט האחרון שלך :-)
החיפוש שלי אחר הטירמיסו המושלם הפך לבדיחה בקרב חברים... כל טירמיסו שמוגש לי מנותח לפרטי פרטים (ורוב הטירמיסו שהוגשו לי במסעדות היו נון-טירמיסו באופן מובהק. טוב, היו כמה יוצאי דופן). זה שלך נראה חזק על טעם הקפה, אוירירי ונפלא.