יום חמישי, 20 באוקטובר 2011

פקה-פקה

פאי קפה פקאן של אורן בקר.
ארוחת ערב אצל חברים (גמר של ריאלטי כזה או אחר, לכו תזכרו), המון פקה פקה, והמון פאי. יצא אחלה.
לי הכמויות הספיקו לתבנית 24 (במתכון המקורי היה כתוב תבנית 20).



פאי פקאן וקפה

חומרים:

לבסיס הפריך-
200 גרם חמאה רכה
60 גרם אבקת סוכר
85 גרם אבקת שקדים
1 ביצה
280 גרם קמח
1 כף גרידת לימון

למלית-
100 גרם אגוזי פקאן קלויים
70 גרם סוכר לבן
75 גרם סוכר חום
2 ביצים שלמות
1/2 מכל שמנת מתוקה
40 גרם חמאה
1 כפית תמצית וניל
1 כפית נס קפה שטוחה
2 כפות מים רותחים

לגנאש שוקולד לבן-
100 גרם שוקולד לבן
1/4 כוס שמנת מתוקה



הכנה:

הבסיס הפריך-
מרככים את החמאה במיקסר.
מערבבים אבקת שקדים ואבקת סוכר יחד ומוסיפים לחמאה, מערבבים יחד ומוסיפים בהדרגה את הביצה וגרידת הלימון. לבסוף, מוסיפים את הקמח ומערבלים ערבול קצר עד ליצירת בצק אחיד.
עוטפים בניילון נצמד ומצננים כשעה לפחות במקרר.

מרדדים את הבצק ומעבירים לתבנית פאי. מכסים את הבצק עם נייר כסף ואופים את הקלתית אפייה עיוורת בטמפ' של 170 מעלות למשך כ-12 דקות.

המלית-
ממיסים במיקרוגל את החמאה למשך מספר שניות,
מערבבים את כפית הקפה עם המים הרותחים עד לקבלת נוזל אחיד.
מערבבים יחד סוכר לבן, סוכר חום, ביצים, שמנת מתוקה וחמאה, מוסיפים את הווניל ונס הקפה ויוצרים בלילה חלקה.
קולים את אגוזי הפקאן בתנור למשך כ-10 דקות בחום של 160 מעלות.

הרכבת הפאי-
מסדרים את האגוזים מעל הקלתית האפויה ויוצקים את הבלילה.
אופים בטמפ' של 160 מעלות למשך כ-20 דקות בערך עד ליצירת קרום עליון יציב.

גנאש שוקולד לבן-
מרתיחים את השמנת המתוקה ויוצקים מעל השוקולד. מערבבים היטב עד לקבלת קרם חלק.
לאחר שהעוגה התקררה היטב, יוצקים את גאנש השוקולד הלבן מעל הפאי.

מגישים את העוגה כשהיא קרה.



5 תגובות:

לא סוגרת 'תפה אמר/ה...

אלו בדיוק הרגעים שאני מצטערת שאני לא רואה תוכניות ריאליטי. או לפחות הגמר שלהן.
או שזה היה בגמר של כוכב נולד, ואכלתי את זה ובינתיים שכחתי. גם זו אפשרות.

יובל אמר/ה...

אני הולך להכין את זה היום, יש לנו מחר מפגש חברים ואני אמור להביא משהו מתוק... התחננתי להביא משהו מלוח כי אני פחות חזק בקינוחים וכאלה, והנה סגרת לי את הפינה הזו...

עדכונים בהמשך...

Jonathan Rind אמר/ה...

when you are here..... would be great... we will have the pecan"s ready

פיית העוגיות אמר/ה...

יאממ יאממ יאממ, נראה מעולה!
חביב עליי מאוד שילוב הטעמים של שוקולד לבן וקפה, ועם קראנצ'יות של פקאנים נראה מושלם!
וזאת למרות שראיתי אתמול תכנית אפייה בהנחייתו של אורן בקר
שגילתה לי שהוא טיפוס נוירוטי בצורה מפחידה

beagle אמר/ה...

לא סוגרת, לדעתי זה היה הגמר של כוכב, לא?

יובל, נו, הסקרנות אוכלת אותי - איך יצא?

יוני, ב- 4 לנובמבר אני אצלכם. תקנו גם שקדים טחונים לבסיס, ואנחנו מסודרים :-)

פיונת, ראית את התכנית שבה הוא אמר להם: "למה צריך לשים לב כשמכינים את הרוטב הזה בבית?" כולם מסתכלים עליו בפליאה, והוא אומר : "לא לשים קורנפלור במקום אבקת סוכר".