יום שבת, 15 באוקטובר 2011

סוכריית טימין ומלח

עברה עלי תקופה חזקה במתוקים. כך הסתבר לי בדיעבד, כשעשיתי סדר בכל הפוסטים שרציתי לפרסם.
איפה טירוף הדגים של לפני חודשיים? כלום. הכל מתוק.
אז הנה עוד אחד, סוכריות נהדרות שיצאו בכלל לא מה שרציתי, אבל טעימות בכל מקרה.
אני עמוק בסוכריות עכשיו, עד שאצליח להבין את החוקיות בעניין.
אם תהיתם, אני עוד לא מבינה מספיק. ניסוי וטעיה.


מאחר ומעולם לא טעמתי salt water taffy יכולתי רק לדמיין את טעמן.
ובכן.
לא.
להסתמך על הדימיון בלבד.



אני דמיינתי לי טופי רך, מה שאנחנו בארץ קוראים טופי, לסוכריות הרכות והדביקות האלה, כמעט מסטיקיות.
זה המרקם שדמיינתי לי, רק בטעמי חמאה ומלח. כמו ורטר'ס, רק רך.
ולפי ויקיפדיה זה באמת המרקם שאמור לצאת.
רק שבכל המתכונים הופיעה טמפרטורה שמביאה בדיוק לסוכריות ורטר'ס מבחינת המרקם. טופי קשה.

ואז כבר עשיתי את המעשה האחראי והלכתי לקרוא. ללמוד את מה שהייתי צריכה ללמוד מלכתחילה.
אוף. מישהו צריך לעשות לי סדר.
אז בעקרון סוכריה מתבססת על קרמל - סוכר מומס.
מרקם הסוכריות אמור להיות מושפע גם מכמות הסוכר האינוורטי (שמעניק לחות ומונע התגבשות, למשל גלוקוזה או סירופ תירס), גם מהטמפרטורה, וגם מחומרים שמוסיפים לו.

במתכונים שאני ראיתי אמרו להביא לטמפרטורה של 133 מעלות.
האמת, אני עוד מתחבטת בכל העניין. צריכה לשחק עוד קצת במטבח.
אם מישהו מבין בסוכר, אשמח לקבל הסברים מבוססים...

אבל עכשיו זה כבר ברור: יש טופי קשה וטופי רך.
והחלק הכי כיפי בסוכריות שהכנתי, על אף שיצאו לחלוטין לא-מה-שהתכוונתי, הוא למתוח אותן.



המקור כאן, והוא מביא לסוכריות קשות. קחו בחשבון.
הטימין היה תוספת שלי.
טיפ קטן - אני חתכתי את הסוכריות לנתחים גדולים מדי, פשוט בגלל שהן התקררו לי מהר, כי עצרתי לצלם הרבה.
כשאתם מסיימים למתוח את הטופי, גלגלו אותו ומיד חיתכו לחתיכות בגודל סביר.



יאללה, למתכון:

סוכריות טימין ומלח

חומרים:

2 כוסות סוכר
2 כפות קורנפלור
1 כוס סירופ תירס
3/4 כוס מים
2 כפות חמאה
1 כפית מלח
כפית גדושה עלי טימין

כלים:

סיר
מדחום סוכר
משטח סיליקון (לא חובה, אפשר גם על השיש, אם הוא משומן מעט)
מספריים
נייר שעווה לעטיפת הסוכריות



הכנה:

בסיר שימו את כל החומרים פרט לטימין. בשלו על אש בינונית עד שכל החומרים נמסים. ערבבו בכף עץ עד לרתיחה, ומאותו רגע לא לערבב. לבשל עד שמגיע לטמפרטורה של 270 מעלות פרנהייט (soft crack), או 133 מעלות צלזיוס.
מדי פעם ניתן לטבול מברשת במים ולעבור על שולי הסיר כדי שלא יווצרו גבישי סוכר.
הסירו מהאש. בשלב זה הוסיפו את הטימין - או כל חומר טעם ו/או צבע שאתם רוצים, וערבבו פנימה.
שיפכו על משטח משומן/סיליקון והניחו שיתקרר מעט, אבל רק מעט, רק כך שתוכלו לגעת בלי לחטוף כוויה.
בעצם, תתכוננו למעט כוויות. אבל זה גם החלק המהנה...



תתחילו למתוח את הסוכר. לקפל ולמתוח, לקפל ולמתוח, עד שנוצרות רצועות רצועות, והכל מבריק וחלקלק.
מכבסת תולה. מכבסת תולה. (לא יכולתי להתאפק).
ממשיכים לפחות עשרים דקות.
ואז מגלגלים לחבל בעובי הרצוי, חותכים עם מספריים לסוכריות, ועוטפים.



7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ואאאי. תמיד רציתי להכין. עם המזל שלי, בטח אבעיר את המטבח וישאר לי טופי דבוק לתקרה.

טל אמר/ה...

ואי מגניב D:

veredgy אמר/ה...

יופי טופי (גם אני לא יכולתי להתאפק).
אבל באמת, כל הכבוד על ההעזה. גם אני אלך בעקבותיך, חסר לי משטח סיליקון ומדחום סוכר, אבל זה לא מה שיעצור אותי.
מצחיק, אני כנראה, עושה דברים כאלה רק בשביל הסיפוק לראות את התדהמה (הפתעה, הערצה? בלבול?) של האנשים כשאני אומרת להם שאני הכנתי את זה.
נו, מה לא עושים למען פירור של דמוי אהבה.
תודה רבה ביגל דה איגל.

דרולי אמר/ה...

תגידי, את כבר עושה הכנות למשלוח מנות?

דרולי אמר/ה...

תגידי, את כבר עושה הכנות למשלוח מנות?

לא סוגרת 'תפה אמר/ה...

בא לי סטיקי טופי פודינג...
טוב, כי זה הטופו היחידי שאני מוכנה שיכנס לפי. והוא גם אנגלי.
התוצאה נראית מאוד אסטתית.
אגב, הזכיר לי קצת את התוכנית של גידי ואהרוני. בגלל המתיחות של החומר.

beagle אמר/ה...

תודה לכולם! :-)
אמשיך להאבק בסוכריות, למען החירות! למען הצדק! למען מידת הגמישות הנדרשת!