יום שישי, 11 ביוני 2010

אם אין לחם, שיאכלו עוגות

מארי אנטואנט מעולם לא אמרה את המשפט הזה, כמובן. למעשה, ז'אן ז'אק רוסו הזכיר אותו באחד מספריו, לפני שהיא בכלל הגיעה מאוסטריה לצרפת.

אבל לו הייתה אומרת אותו, היה לי מענה מן המוכן: אבל בעוגות לא מוסיפים פלפל ופרמזן!

הפעם מתכון ללחם בטעם עדין של פלפל וגבינה. אפשר וגם כדאי לאכול נקי בלי שום ממרח...


לחם פלפל קלוי ופרמזן

חומרים:
4 פלפלים בגוון דומה - אדום/צהוב, או ירוק כהה ובהיר
4-5 כפות פרמזן מגורר
600 גרם קמח מנופה
1 כף שמרים יבשים
1 כף סוכר
1 כפית מלח
1 כפית רוזמרין
1 כפית טימין
1 כוס מים

הכנה:
קולים את הפלפלים. אני שם אותם בתנור, 200 מעלות למשך 20 דקות בערך, עד שהם מתעלפים. נדמה לי שאפשר לקבל תוצאה דומה גם ברבע שעה במיקרוגל. בתום הקלייה סוגרים אותם בשקית למשך 10 דקות, להוצאת אדים, ואז מסירים מהם את הקליפה השקופה. מנקים מזרעים וחותכים לקוביות קטנות.

שמים את קוביות הפלפלים בקערה. הן לחות ומגירות די הרבה נוזלים. אל תסננו אותם, הם יעניקו ללחם צבע יפה וניחוח נעים. מוסיפים לפלפלים את כל המרכיבים היבשים, ומערבבים היטב.

מתחילים את הלישה (אני - במיקסר) ומוסיפים נוזלים. מכיוון שהפלפלים מלאים מים, צריך להיזהר מהוספה מוגזמת של מים. מתחילים בהוספת חצי כוס מים, ולשים מעט. בזמן הזה יתחילו לצאת נוזלים מהפלפלים ותקבלו תחושה כמה מים צריך להוסיף. אל תמהרו להוסיף מים אחרת תגלו אחרי דקה או שתיים שהבצק רטוב מדי.

אם בכל זאת הפרזתם עם המים, זה לא אסון (גם אני הפרזתי). אפשר לתקן על ידי הוספת קמח, כל פעם בערך שתי כפות, עד שהבצק מתייצב. לא נורא אם הוא דביק קצת - אם לשתם במיקסר (7 דקות בערך), הוא לא דורש שום עיבוד מעבר לזה.

מכסים במגבת לחה עד הכפלת הנפח - כשעה. מוציאים את הגזים מהבצק ע"י כמה מכות אגרוף, ומעבירים את הבצק לתבנית משומנת. מכסים את התבנית במגבת לחה ומניחים להתפחה שנייה, כחצי שעה. מחממים את התנור ל-180 מעלות.

בתום ההתפחה מרססים מים על הבצק (אפשר גם לפזר על הלחם מלח ים אטלנטי, או למרוח בביצה טרופה, וכדומה), אופים 45 דקות ומצננים על רשת. קחו בחשבון שאחרי שריחות האפייה מתחילים להתפשט בבית, להקות של רעבים יתגודדו ליד התנור ויארבו ללחם בעודו לוהט.

4 תגובות:

מירי אמר/ה...

אחלה מתכון!!!

fairy_mi אמר/ה...

למרות אהבתי לעוגות, על הלחם הזה לא הייתי מוותרת לעולם
זה נראה פשוט מעולההההה!
תוספת הפלפלים הקלויים והפרמז'ן נשמעים מדהימים
משלוחה לאלתר!

odedee אמר/ה...

איזה משלוחה, נגמר מזמן... כתבתי את הפוסט לפני שבוע :)

אבל תודה, הלחם באמת טעים והמתכון לא מסובך. שווה לנסות!

beagle אמר/ה...

אני לא מבינה את התשובה הזאת, נגמר, מה נגמר, תכין עוד...
:-)