יום ראשון, 4 באפריל 2010

כמו-סולת

אלוהים אדירים, עוגה כשרה לפסח שאינה בנויה על בסיס מרנג!
ולא ממצות!
וטעימה!

הקטע בעוגה הזו הוא במרקם - היא יוצאת כמו עוגת סולת, גם בגלל שהיא ספוגה בסירופ, ויש בה קוקוס, אבל בעיקר בגלל שהשתמשתי בקמח מצות גס.
היא היתה קינוח מעולה לארוחת ליל הסדר - הכנתי כמות כפולה, שתי תבניות. המקור של רות אוליבר, פורסם ב'על השולחן'.
הדבר היחיד שביאס קצת הוא עניין המרציפן - הוא לא הורגש, לטעמי נבלע בכל הסירופ תפוזים, וניתן לוותר עליו בלב שלם.
כאמור, אני ממליצה להשתמש בקמח מצות גס. בנוסף, התעצלתי והשתמשתי במיץ תפוזים מוכן, אבל במקרה הזה אין פשרות - חייבים מיץ טבעי, לכן חפשו את אלו שכתוב עליהם 100% פרי. יש לפריגת ויש לפרימור. לא תרכיז, לא נקטר ולא בטיח. גם לא אלו שמוסיפים להם חתיכות פרי, לא ולא. הטבעי ב- 100% או לסחוט מתפוזים אמיתיים, אלו הברירות במקרה הזה.


עוגת תפוזים ומרציפן (או בלי מרציפן) לפסח

חומרים:

4 ביצים
100 גר' סוכר
35 גר' קורנפלור
105 גר' קמח מצה
1/2 כוס קוקוס טחון
1 כפית אבקת אפיה
200 מ"ל שמן
240 מ"ל מיץ תפוזים
100 גר' מרציפן

לסירופ-
1/2 כוס מיץ תפוזים
100 גר' סוכר

הכנה:

מחממים תנור ל- 180 מעלות ומשמנים תבנית 24.

מקציפים ביצים עם סוכר לקצף אורירי ובהיר. מעבירים למקרר.
מערבבים קורנפלור, קמח מצה, אבקת אפיה וקוקוס.
מערבלים שמן, מיץ תפוזים ומרציפן במיקסר עם מקצף. מוסיפים את תערובת החומרים היבשים עד שהיא נבלעת כולה.
מקפלים פנימה את קצף הביצים - בשלושה חלקים - לתערובת אחידה. יוצקים לתבנית.

אופים 40 דקות עד שקיסם יוצא יבש.

לסירופ - מבשלים יחד את מיץ התפוזים והסוכר ומבשלים אחרי רתיחה כ- 5 דקות. מזלפים על העוגה בעודה חמה.

מקררים ומגישים בטמפרטורת חדר.

6 תגובות:

לא סוגרת ת'פה אמר/ה...

רק כדי להקל על הקוראים, המיץ הטבעי זה זה שנמכר בבקבוקים ונמצא בחנויות במקררים.
יש יתרון לעבודה מהסוג שלי, לומדים להגדיר את המיצים. ולקטגוריה, אגב, קוראים "סחוט".
כנראה שיש לי רצף גבוה מדי של ימים בלי עבודה...
וחוץ מזה העוגה נראת מאוד טעימה.

חיה אמר/ה...

נראית טעימה ביותר ,אני יכולה לדמיין את הטעם....

אנונימי אמר/ה...

העוגה ניראת מעולה.

אנונימי אמר/ה...

מהצילום זה נראה טעים! אבל...

"מערבלים שמן, מיץ תפוזים ומרציפן במיקסר עם מקצף. מוסיפים את תערובת החומרים היבשים עד שהיא נבלעת כולה".

עם מקצף? לא עם גיטרה? נראה לי שעם מקצף הכל ייסתם ברגע שמוסיפים את היבשים.

לינדה

beagle אמר/ה...

לא סוגרת, זה בדיוק ההסבר שקיבלתי משותפתי לדירה :-) חיזרי מיד לעבודה! ותודה :-)

היי, חיה ואנונימי, תודה לכם! שווה לנסות, יוצאת עוגה כ"כ דומה לעוגת סולת, שאנשים חזרו ושאלו אותי האם זה באמת כשר לפסח...

היי, לינדה. אצלי לא היתה בעיה להשתמש במקצף, התערבב ללא בעיה. אבל לא נראה לי שיש מניעה להשתמש בגיטרה.

fairy_mi אמר/ה...

יאמממ זה נראה משגע! ולמרות קמח המצה
ממש מתחשק לי לעשות לה הסבה לשעת חמץ
עם הרבה יותר שקדים, וריבת תפוז מרירה
נראה הורס