יום ראשון, 15 בנובמבר 2009

תפוח בדבש

פנקוטה לימון תפוח דבש
אז מה אם לא ראש השנה?
עדיין, תפוח בדבש, שילוב מנצח.
לארוחת ערב אצל חברים, נדרשתי לקינוח, ומיד עלתה במחשבתי הפנקוטה המופלאה, על בסיס יוגורט עם טעמי לימון... אח, היא היתה נפלאה.
אבל רציתי לגוון, ולכן החלטתי לשדך לה ג'לי תפוחים בדבש, ותפוחים מיובשים.
אם כך, בעצם שלושה מתכונים שחוברו יחדיו.

הערה חשובה - אני הלכתי על יחס ג'לטין שהיה מושלם מבחינת המרקם שכיוונתי אליו בג'לי התפוחים, אבל עדיין היה רך (כלומר לא נשפך כשמטים את הכוס, אבל כן זז קלות...). זה גם אומר שכאשר מוזגים את הפנקוטה, היא עלולה להתערבב מעט עם הג'לי... אז לשיקולכם - אם אתם רוצים מרקם מעט קשיח יותר, אבל קוים ברורים וחלקים בין שכבות - הוסיפו עוד מעט ג'לטין. אם אתם רוצים מרקם קרמי במחיר דיפוזיה בין שכבות - לכו על היחסים הרשומים פה.

ניסיתי לשחק עם שני סוגי שכבות - האחת ישרה והשניה אלכסונית. פשוט השענתי את הכוס בתוך קופסא פלסטיק בעת התגבשות השכבה הראשונה, וקיבלתי זוית. את השכבה השניה שפכתי לתוך הכוס כשהיא ישרה, וכך קיבלתי אלכסונים.
פנקוטה יוגורט לימון
התפוחים המיובשים הגיעו מפה, וזה היה רעיון שהייתי חייבת לנסות בבית. אני שמתי את התפוחים בתנור לשעתיים. מגש אחד נשכח לעוד חצי שעה ונחרך לפרוסות מרירות ששכחו שהיה להן פעם קשר לתפוח... אז שימו לב והשגיחו עליהם לקראת סוף האפיה.




פנקוטה יוגורט לימון וג'לי תפוחים בדבש

חומרים (ל- 12 כוסות):

לג'לי תפוחים-
7 תפוחים אדומים בינוניים, סחוטים למיץ במכונת פירות קשים (או פשוט 500 מ"ל מיץ תפוחים איכותי)
50 מ"ל מים
3 כפיות ג'לטין
כפית גדושה דבש
לפנקוטה-
10 כפות מיץ לימון
2 כפות אבקת ג'לטין
2 כוסות חלב
2 כוסות שמנת מתוקה
1 כוס דבש
4 כפות קליפת לימון מגוררת
2 כוס יוגורט איכותי
1 כפית תמצית וניל טובה

לתפוחים המיובשים-
2 תפוחי גרני-סמית

הכנה:

ג'לי תפוחים-
פזרו את הג'לטין על המים. הניחו בצד. אחרי שהרכך, חממו בפולסים במיקרו, עד שנמס. ערבבו היטב עם מיץ התפוחים והדבש. מיזגו לכוסיות (חלקו שווה בשווה) והעבירו למקרר להתקררות מוחלטת.

פנקוטה-
פזרו את הג'לטין על מיץ הלימון והניחו לעשר דקות עד שכל הנוזלים נספגים בג'לטין.
ערבבו את החלב והשמנת עם הדבש בסיר קטן, וחממו כמעט עד רתיחה.
הסירו מהאש והוסיפו את הג'לטין, ערבבו עד המסה מלאה. ערבבו פנימה את קליפת הלימון, היוגורט ותמצית והניל, לתערובת חלקה.
מיזגו אל הכוסיות, מעל לשכבת הג'לי. קררו לחלוטין.

לתפוחים המיובשים-
פירסו את התפוחים לפרוסות דקיקות, והניחו מיד בקערה עם מים קרים ומיץ לימון (למנוע השחרה).
פזרו על תבנית עם נייר אפיה, בשכבה אחת בלבד. הכניסו לתנור שחומם ל- 110 מעלות, לשעה עד שעתיים.

5 תגובות:

יובל אמר/ה...

אמנם אלכסון הוא אסון, אבל במקרה של הפנה-קוטה הזו - מדליק!!! אני מת להכין פנה-קוטה עם יוגורט, אבל מאחר ואני בדיאטה אני עדיין לא מרשה לעצמי בגלל השמנת...

ד"א - אם מפזרים על התפוחים קצת אבקת סוכר לפני הייבוש (שכבה דקה - אבל שכבה), הוא מקבל קירמול מדליק וקראנצ'י

לא סוגרת ת'פה אמר/ה...

אני חייבת להעיד שהיה מעולה.
חוץ מזה, לא מבינה איך לא שמת את היוטיוב של התולעת ששרה תפוח בדבש. זה תפור עלייך ותפור על הפוסט.
עושה לך תיקון, הינה הלינק
http://www.youtube.com/watch?v=PrCGQjXcKQw

beagle אמר/ה...

אלכסון הוא אסון! כמה זמן לא שמעתי את זה, אח, הגעגועים לדובי-דוברמן מציפים אותי... :-)
אני בהחלט אנסה את עניין אבקת הסוכר בפעם הבאה, תודה! אמרו לי לנסות גם קינמון - גם זה שווה בדיקה.

לא סוגרת, התולעת היתה הרינגטון שלי בנייד בתקופת חגי תשרי לפני שנתיים. כמעט וגרמה לנידוי חברתי... ;-)

לא סוגרת ת'פה אמר/ה...

אני זוכרת, בגלל זה בדיוק התפלאתי.

fairy_mi אמר/ה...

איזה שילוב טעמים נפלא
זה נראה טעיםםםם בטירוף!
אהבתי אהבתי
רק חבל שזה שם
ולא אצלי כאן ביד..