יום שבת, 2 ביולי 2011

באיזה צבע אוכל לעבור את הים התיכון

תופסת צבעים, שיחקתם כשהייתם ילדים?
גם אצלכם היו מתחילים כל סיבוב עם הדקלום "דג דגון, דג דגון, באיזה צבע אוכל לעבור את הים התיכון"?

נו, כבר קלטתם שהולך לבוא הנה מתכון לדג, נכון?
מתכון אחו-שלוקי טעים, וגם מלא צבע ירוק ולבן.
המקור כאן, של השף הלבן. לא שיניתי דבר.
הקראסט טעים כ"כ שזה חייב להיות חטא.



פילה דג על מצע שומר ופטה, עם קראסט פרמזן

חומרים:

4 פילטים של דג ים (דניס או בס) במשקל 180 גרם כ”א
50 גרם חמאה
4 פקעות שומר חתוכות לפרוסות אורכיות בעובי 1/2 ס”מ
1 קופסה (250 גרם) גבינת פטה כבשים חתוכה לקוביות בגודל 1 ס”מ
2 כפות עשבי תיבול קצוצים (עירית, פטרוזיליה, בזיליקום או כוסברה)
2 שיני שום קצוצות
1/2 כוס עראק או יין לבן חצי יבש (שמתי עראק, כמובן)
1/4 כוס מיץ לימון

לקראסט -
25 גרם חמאה
4 שיני שום כתושות
2 כפות פירורי לחם
50 גרם אגוזי מלך קצוצים
מלח ופלפל שחור גרוס
50 גרם פרמזן מגוררת
עלים קצוצים מ-5 גבעולי נענע



הכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.

מכינים את המצע והדגים: ממיסים 25 גרם חמאה במחבת, מוסיפים שומר ומטגנים כ-5 דקות עד להזהבה.
מניחים את השומר בתבנית, מפזרים מעל קוביות גבינת פטה, עשבי תיבול ושום ויוצקים עראק או יין ומיץ לימון.

באותה מחבת ממיסים את יתרת החמאה. מניחים את הדג כשהעור כלפי מטה ומטגנים כ-3 דקות עד להזהבה.
מניחים את הדג על מצע השומר, כשהעור כלפי מטה.

מכינים את הקראסט ואופים: ממיסים חמאה במחבת בינונית. מוסיפים שום, פירורי לחם ואגוזים, ממליחים, מפלפלים ומטגנים תוך כדי בחישה 3-2 דקות עד שמתקבל ריח של שום. מצננים היטב.
מוסיפים פרמזן ונענע, מערבבים ומפזרים על הדגים. מכסים את התבנית ברדיד אלומיניום.

אופים 10 דקות. מסירים את הרדיד האלומיניום ואופים עוד כ-5 דקות עד שהדגים מוכנים.


7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מילא שגמרת אותי עם השומר, אשר שמו נגזר על שום שהוא מר (לול עצמי), אבל אצלנו היתה תופסת צבעים גזענית פאר-אקסלנס, בלי שום דגדגונים.


הפבריקציה.

beagle אמר/ה...

:-)
אני מתפלאת, הרי ברור שרק דגים יכולים לקבוע את חוקי השייט בים התיכון, וזה רק לפי צבע.

נראה לי שיהיה טעים גם עם כרישה ויין לבן במקום שומר וערק, לאלה שסולדים מאניס. אנשים מוזרים.

לא סוגרת ת'פה אמר/ה...

לא יודעת, לי יש זכרונות ילדות אחרים. את יכולה לשמור את 1-2-3 דג מלוח למתכון אחר על דג. מלוח. זה נראה מגרה מאוד למרות השומר. אוף, אני רעבה.

shir26 אמר/ה...

תמיד אמרתי ש-
אני אוהבת אניס
ואוהבת את ניס :-)

דגים לעומת זאת אני לא אוהבת.... (יש לי תאוריה שלמה על העניין, אבל לא כאן המקום לפרטה...)

ובכל זאת, הקראסט והשומר עושים לי חשקים...
ועל כן - אנסה.....

beagle אמר/ה...

ל.ס.ת, את ושומר? איך יתכן?

שיר, מ'זתומרת תנסי, כלומר על משהו שהוא לא דג? או שתנסי דג?

shir26 אמר/ה...

אנסה עם דג. כזה שבעייני הוא לא דג...
סלמון למשל.. אני אוהבת ולכן לטענתי הוא לא דג... (ושוב אני חוזרת לתיאוריה...
דגים שאני במקרה אוהבת הם כנראה לא דגים... חחחחחחח)

beagle אמר/ה...

לא יודעת אם סלמון ילך עם הגבינה, תגידי לי איך מסתדר.
טונה (טריה, לא מקופסא) - אוכלת?