יום שני, 29 בספטמבר 2008

רוטי ג'לה, חברים, רוטי ג'לה לכולם!

נכון שזה נשמע כמו ברכה לחגים?
רוטי ג'לה, ותחל שנה וברכותיה.
רוטי ג'לה לכם ולמשפחותיכם.
רוטי ג'לה, ואנד מיי דה פורס בי ווית' יו.

בעצם, זה שם של לחם ממאלזיה, מין פאנקייק כזה. הפירוש המילולי הינו בעצם "לחם רשת", והמראה שלו מקסים - תחרה עדינה. ממה שקראתי, נוהגים לאכול אותו בעיקר בחודש הרמדאן, והוא מלווה ארוחה בשרית כתוספת, בעיקר תבשילי קארי.


אני השתמשתי במתכון שמצאתי כאן. להכנת רוטי ג'לה, משתמשים בכלי מיוחד, מעין קערית עם שלושה חורים (עם משפך משולש), ובזריזות מטפטפים מהתערובת הנוזלית על מחבת חמה.
אני, באין לי כלי מיוחד, השתמשתי בבקבוק לחיץ רגיל, ולכן הפאנקייקים שלי יצאו פחות "תחרתיים" אבל עדיין חביבים. אתם יכולים לחורר כלי פלסטיק, או לנסות לקנות את הכלי.

אם ברשותכם מחבת בלתי-דביקה טובה, אין צורך בכל שימון של המחבת, אבל תמיד תוכלו לשמן אותה במעט חמאה אם אתם חוששים שידבק.


רוטי' ג'לה
חומרים (ל- 6 עד 8 פאנקייקים):

3/4 1 כוסות קמח מנופה
1/2 1 כוס חלב
1/2 כוס מים
1 ביצה
1/2 כפית מלח
3/4 כפית אבקת כורכום
1/2 כף שמן

הכנה:

בקערה גדולה ערבבו את כל החומרים פרט לשמן. העבירו במסננת.
הוסיפו את השמן וערבבו היטב.
העבירו לכלי מחורר.
חממו מחבת על להבה בינונית ושמנו אותה (אם יש צורך). בתנועות מהירות "ציירו" מעל המחבת עיגולים עם הכלי ובו הבלילה.

כאשר החלק העליון של פאנקייק מתייבש, קפלו אותו לארבע, והניחו על צלחת ההגשה.
הגישו לצד תבשיל (אני אכלתי ליד גולאש, וידוע לכל שגולאש הוא קארי של הונגרים).


2 תגובות:

Droli אמר/ה...

אני מנסה לדמיין איך מנגבים עם זה חומוס..

beagle אמר/ה...

אם זה חומוס גרגירים, אז אפשר, כי הם נתפסים ברשת.