יום שבת, 16 באוקטובר 2010

דבש, הכל

חוב קטן מראש השנה - עוגת דבש.
העוגה הזו שכולם מתבאסים ממנה, כי זה לא באמת קינוח אמיתי לארוחת החג. תודו, תודו שכולכם חושבים ככה.
אז מצאתי מתכון של ברי סייג, ואמרתי - למה לא לנסות. לא ירצו, לא יאכלו.
הכנתי כמות כפולה, וטוב שכך - תבנית אינגליש אחת חוסלה ע"י חברים ביום השני של החג, ותבנית שניה נסעה איתי לחיפה לביקור אצל חבר.
העוגה מפתיעה, זה הקטע.
כביכול עוגה פשוטה, עוגת דבש בחושה - מה כבר יכול להיות בה מיוחד?
אבל היא מפתיעה, בעדינות שלה, בקלילות שלה, זו שגורמת לכם לקחת עוד פרוסה, ועוד אחת.
תכינו עכשיו, או גיזרו ושימרו לראש השנה הבא. בכל מקרה, היא נהדרת ליד קפה.


עוגת דבש של ברי סייג

חומרים:


1 ביצה מס' 2 (L)
35 גרם סוכר לבן
50 גרם סוכר חום בהיר
30 גרם רסק תפוחים
60 מ"ל תה חזק חם
75 גרם שמן קנולה
70 גרם דבש
110 גרם קמח
2 גרם אבקת אפייה
2 גרם ג'ינג'ר טחון
2 גרם קינמון טחון
2 גרם הל טחון
2 גרם אגוז מוסקט טחון
2 גרם ציפורן טחון
פרוסות שקדים

הכנה:

מקציפים בקערת מיקסר ביצים, סוכר לבן וסוכר חום לקצף רך.
מוסיפים שמן, דבש ורסק תפוחים ומערבבים.
מוסיפים את כל הקמח והתבלינים ומערבבים ידנית.
מוסיפים את התה החם.

מעבירים לתבנית מוארכת 30 ס"מ, מפזרים שקדים פרוסים ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כ-45 דקות.




3 תגובות:

פט אמר/ה...

ביצה אחת ויחידה (בהנחה שלא מכפילים כמויות), האומנם?

beagle אמר/ה...

כן, אחת ויחידה, זו לא טעות.
גם אותי זה הפתיע.
אני,כמובן, הכפלתי כמויות (מתי מכינים רק אינגליש אחת?) ;-)

פט אמר/ה...

קורה לי להכין אחת לפעמים. אם אני ממהרת ורוצה רק להביא משהו, או אם אני מארחת ורוצה להכין מגוון.