יום שבת, 10 באוקטובר 2009

משוקלדת

פונדנט
פאני עושה זאת שנית, ומביאה מתכון לעוגה פשוטה, הכי פשוטה בעולם, והפשטות שלה גאונית...
בפעם הקודמת זו היתה עוגת שוקולד-קקאו בחושה, פשוטה ולחה, והפעם - פונדנט.

פודנט היא עוגה דלה בקמח ועשירה בביצים, חמאה ושוקולד, אשר נאפית רק עד השלב שבו היא לא נוזלית, ובשום פנים לא עד למצב יובש - ואחרי שהיא מתקררת היא לחה ורכה מבפנים, ושוקולדית להפליא...

מסעדות רבות בארץ, מגישות פונדנט חם תחת השם סופלה (מה שכבר הפסיק להרגיז אותי).
בסופלה מכינים רביכה (לרוב פטיסייר) ומקפלים אליה חלבונים מוקצפים. בפונדנט הקמח מעורבב פנימה, ואין הכנת רביכה, וכמות הקמח קטנה יותר.

הנה על קצת על הניסיון הראשון שלי בסופלה.

טוב, מספיק לברבר - ישר למתכון.

פונדנט שוקולד


פונדנט שוקולד

חומרים (תבנית 24):
200 גר' שוקולד מריר
240 גר' חמאה
8 ביצים
400 גר' סוכר
130 גר' קמח
הכנה:

חממו תנור ל- 170 מעלות, ומירחו בחמאה תבנית 24 ס"מ.

המיסו את השוקולד והחמאה יחד, מעל אדים.

בקערה חסינת חום, טירפו יחד את הביצים והסוכר, ושימו את הערה מעל אדים, והמיכו לערבב עד לטמפרטורת גוף.
שיפכו את השוקולד לתערובת ביצים וערבבו היטב. פזרו את הקמח מעל, וקפלו אותו פנימה, רק עד לתערובת חלקה.

שיפכו את התערובת לתבנית ואפו כ- 30, רק עד שהעוגה יציבה.

טעים מאד בטמפרטורת חדר, וגם קר מהמקרר...

4 תגובות:

Droli אמר/ה...

יש לי לב חלש לשוקולד.
לא יפה ככה.
D

beagle אמר/ה...

עדיף לב חלש ל-שוקולד, מלב חלש מ-שוקולד.

fairy_mi אמר/ה...

מתה על המתכונים של פאני!
ועוגת הפונדנט הזו בהחלט עשתה לי חלושס...
נראה מדהים מדהים מדהים!

beagle אמר/ה...

תודה פיונת!
זו עוגה נפלאה, רכה ולחה ושוקולדית בטירוף.
הזכירה לי את זו שהעלית לא מזמן, עם הגינס (שניסיתי כבר פעמיים ומאד אהבתי), רק יותר דחוסה וקרמית.